Camera de Comerț și Industrie Brașov

Împreună pentru afaceri de succes

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN

Oportunități de afaceri prin Rețeaua EEN 2560 1032

Centrul EEN Brașov din cadrul Camerei de Comerț și Industrie Brașov vă prezintă oportunitățile de afaceri la nivel internațional aferente perioadei

MARTIE-APRILIE 2024


BOHU20240422028 – O companie maghiară caută distribuitori pentru un filtru industrial de aer inovator

Țara: Ungaria
Tip: Oferta
Descriere: Cu o vechime de peste 30 de ani pe piața europeană a tehnologiei de încălzire industrială, compania maghiară este un actor determinant, iar produsele sale sunt sinonime cu calitatea în Europa.

Acest profil aparține unei importante companii maghiare din domeniul încălzirii industriale și tratamentului aerului. Compania oferă produse și soluții inovatoare de înaltă calitate pentru a spori eficiența și rentabilitatea proceselor industriale. Compania se angajează să răspundă nevoilor clienților și, prin expertiza și flexibilitatea sa, oferă soluții personalizate pentru spațiile industriale.

Purificatorul de aer ILK-5000 reprezintă o inovație revoluționară în ceea ce privește îmbunătățirea calității aerului. Acest sistem este construit special pe baza celor mai recente tehnologii pentru a elimina eficient substanțele nocive și poluanții din aer. Dispozitivul dispune de un sistem inteligent de filtrare capabil să elimine particulele ultrafine și alergenii, asigurând un aer curat și un mediu de viață sănătos.

Tipul și rolul partenerului:

Continuând pe aceeași linie, compania maghiară caută distribuitori cu clienți din sectorul industrial sau companii cu spații de lucru cu aer poluat, interesați de achiziționarea filtrelor lor de aer.

Tip de parteneriat: Contract comercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/hungarian-company-seeks-distributors-innovative-industrial-air-filterer


BOTR20240312018 – O companie din Turcia producătoare de utilaje industriale, cum ar fi cazane cu abur, schimbătoare de căldură, sisteme de dedurizare a apei și construcții metalice. Aceasta caută societăți pentru a colabora în baza unor contracte comerciale

Țara: Turcia
Tip: Ofertă
Descriere: Compania comercializează utilaje industriale, cum ar fi: cazane cu abur, schimbătoare de căldură, sisteme de dedurizare a apei și construcții metalice. Capacitatea de procesare a oțelului din cadrul fabricii este de 2.500 de tone pe an.

Societatea deține standarde ale sistemului de management al calității ISO 9001-2015. Firma exportă către 27 de țări. Produsele dețin standarde CE.

Tipul și rolul partenerului:

Pentru extinderea rețelei de afaceri, compania caută importatori pentru vânzarea produselor pe piețe noi. De asemenea, caută societăți interesate de importul de centrale de cogenerare pentru a contribui la dezvoltarea durabilă.

Tip de parteneriat: Contract commercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/turkish-company-manufacturing-industrial-machines-such-steam-boiler-heat


BOHR20240422020 – Un IMM din Croatia oferă spre vânzare un instrument multifuncțional pentru pompieri și caută comercianti intermediari (distribuitori/agenți)

Țara: Croatia
Tip: Ofertă
Descriere:  O firmă mica croată a fabricat un instrument multifuncțional pentru pompieri, care poate înlocui diverse unelte utilizate de pompieri în activitatea zilnică. Acest instrument a fost proiectat și dezvoltat de un pompier experimentat cu o carieră de 30 de ani în domeniu. Ideea de bază din spatele dezvoltării instrumentului a fost de a ajuta pompierii să ia decizii critice rapid, asigurândule totodată siguranța.

Funcționalități și proprietăți ale instrumentului:

  • Cheie pentru țevi (storz): A 110, B 75, C 52 și 38 mm, presiune înaltă
  • Cheie pentru hidrant
  • Triunghi pentru hidrant DIN 3222
  • Pană pentru hidrant
  • Dispozitiv pentru manipularea furtunurilor sub presiune (tragere din noroi, transport la etaj superior etc.)
  • Cheie hexagonală excentrică pentru uși de lift
  • Cheie triunghiulară de 10 mm pentru uși de lift, dulapuri hidrante, bariere și containere de gunoi
  • Cheie pătrată de 9 mm pentru robinete de fum și robinete de gaz unghiulare
  • Cheie prismatică îngustă 5-10 mm – robinete de fum pentru hornuri, dulapuri hidrante și compartimente de autobuz
  • Ferăstrău pentru parbriz
  • Pană pentru spargerea parbrizului
  • Bisturiu pentru tăierea centurii de siguranță
  • Lamă pentru perforarea geamurilor laterale
  • Pană pentru spargerea pereților și tavanelor din gips
  • Pană pentru spargerea ferestrelor din lemn și plastic
  • Mâner antiderapant cu dinți
  • Mâner pentru chei tubulare multifuncționale
  • Adaptor pentru cuplaje US și UK 38, 45 și 65 (1-1/2, 1-3/4, 2-1/2 inch)
  • Geantă de transport
  • Non-conductor electric
  • Culoare fluorescentă și fosforescentă galbenă

Compania este interesată de o colaborare pe termen lung cu potențiali distribuitori care ar putea distribui acest instrument în SUA și pe alte piețe. Sunt apreciate și alte forme de oferte de cooperare.

Tipul și rolul partenerului:

În continuarea căutării colaboratorilor pe termen lung, compania dorește distribuitori care să includă acest instrument în mod serios în oferta lor. Cooperarea cu potențialii parteneri se va baza pe acorduri de servicii de distribuție sau acorduri de agenție comercială.

Compania este deschisă și către alte propuneri de colaborare.

Tip de parteneriat: Contract comercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/small-croatian-company-offering-its-multifunctional-firefighting-tool-0


BRPT20240419015 – Un IMM portughez caută noi produse pentru eficiența energetică în baza unui acord comercial pentru servicii de distribuție

Țara: Portugalia
Tip: Cerere
Descriere: IMM-ul portughez are o experiență de peste 13 ani în proiecte de eficiență energetică incluzand: diagnosticul inițial, prezentarea soluțiilor, estimarea costurilor, analiza viabilității economice, returnarea investiției, căutarea de sprijin financiar, servicii de instalare și implementare și urmărire.

Clienții existenți din toată Portugalia sunt în principal din industrie, spitale, hoteluri, restaurante, birouri de afaceri și comercianți cu amănuntul.

Pentru a-și extinde portofoliul, IMM-ul caută soluții tehnologice disruptive concentrate pe scăderea consumului de energie și apă și, prin urmare reducerea emisiilor de carbon.

Compania acordă valoare în special soluțiilor neconvenționale pentru a fi integrate în proiectele altor companii din Portugalia în cadrul unui acord comercial pentru servicii de distribuție.

Experiența pe piață, cu un trecut dovedit și de succes în dezvoltarea de noi proiecte asigură servicii de calitate, într-un domeniu de activitate foarte recunoscut de companii private precum industrii, spitale, retaileri, restaurante/hoteluri și alte instituții ca esențiale pentru viitorul omenirii și pentru reducerea la minimum a consecințelor negative inevitabile ale încălzirii globale.

Pentru a menține calitatea serviciilor furnizate, această companie caută componente inovatoare și fiabile, cu performanțe distinctive în ceea ce privește economisirea de energie (electric/gaz) și apă, în comparație cu alte produse existente deja pe piață.

Tipul și rolul partenerului:

Parteneri industriali care produc și/sau distribuie soluții tehnologice disruptive pentru scăderea consumului de energie/apă.

Partenerul căutat are nevoie să-și distribuie produsele și caută un distribuitor specializat în asigurarea acestei funcții și care dorește să încheie un acord comercial pentru serviciile de distribuție.

Tip de parteneriat: Contract commercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/portuguese-sme-looking-energy-and-water-efficiency-new-products-under


BOIT20240417010 – Un producator italian de specialități alimentare de înaltă calitate caută noi distribuitori și agenți comerciali

Țara: Italia
Tip: Oferta
Descriere: Compania este o afacere de familie situata in nord-estul Italiei care s-a specializat in productia de specialitati alimentare inca din anul 1980. Compania ofera o gama variata de legume in ulei, precum radicchio, ciuperci, anghinare, rosii uscate; aperitive si garnituri cu fasole, ceapa, rosii, capere, ardei, vinete, anghinare si ciuperci; creme și sosuri de legume. Oferta de produse se caracterizează prin calitate superioară, naturalețe și este lipsită de alergeni și ulei de palmier.

Ambalajul produsului poate fi de diverse dimensiuni, in functie de nevoile clientului si poate fi in borcane de sticla, cutii si pungi.

Este un furnizor business-to-business pentru companii de catering, angrosisti de specialități alimentare, delicatese, fabrici de paste, pizzerii și unele dintre cele mai renumite restaurante din teritoriile sale, dar are propriul sediu unde consumatorul final poate merge să-și cumpere produse.

Compania este interesată să găsească o colaborare în afaceri străine pentru extinderea afacerii. Este interesat să intre în contact cu distribuitori străini și noi agenți comerciali, pentru a obține noi contracte de agenție comercială și contracte de servicii de distribuție. Scopul său este să se extindă în noi rețele de afaceri și să găsească noi colaborări.

Tipul și rolul partenerului:

Compania caută noi contracte de agenție comercială și acorduri de servicii de distribuție, pentru a se extinde în o nouă rețea de afaceri și a găsi noi colaborări cu:

– mari lanțuri de vânzare cu amănuntul (GDO);

– noi obiective în Ho.Re.Ca. sector; noi angrosisti.

Tip de parteneriat: Contract comercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/italian-company-specialized-high-quality-food-specialties-searching-new


BOIT20240416018 – O companie italiană specializată în plante și flori artificiale caută distribuitori și retaileri străini

Țara: Italia
Tip: Oferta
Descriere: Compania italiană este specializată în importul și vânzarea de flori și plante artificiale. Are o gamă largă și mereu actualizată de produse. Compania caută distribuitori și companii pentru contracte de servicii de distribuție.

Firma este situata in nord-estul Italiei si este specializata in import de plante și flori artificiale. Oferă o gamă largă de plante și flori în ghivece, buchete de flori, plante pe trunchiuri naturale și plante căzute.

Compania este interesată să-și sporească prezența pe piețele externe și în dobândirea de noi clienți. În special, compania este interesată de noi servicii de distribuție cu distribuție cu amănuntul la scară largă, supermarketuri, fierărie, magazine de bricolaj, grădini și magazine vizate.

Tipul și rolul partenerului:

Compania cauta contracte de servicii de distributie si agentie comerciala pentru plante și flori artificiale. Partenerii potențiali sunt firme specializate in distribuția cu amănuntul la scară largă, supermarketuri, fierărie, magazine de bricolaj, grădini și magazine vizate.

Tip de parteneriat: Contract comercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/italian-company-specialized-artificial-plants-and-flowers-searching


BOLT20240416004 – O companie lituaniană de prelucrare a lemnului caută parteneri străini pentru a lucra în baza unui acord de subcontractare sau contract de producție

Țara: Lituania
Tip: Oferta
Descriere: Compania lituaniană operează ca furnizor de servicii de producție, reparații, proiectare și construcții. Aceasta își oferă serviciile dezvoltatorilor imobiliari, designerilor de interior, altor companii din sectorul mobilei din țări străine. Compania caută parteneri cu care să colaboreze în baza unor contracte de subcontractare sau de producție.

Compania lituaniană funcționează din 1993. Pe măsură ce compania se extinde, ei caută parteneri.

Compania lucrează cu o firma franceză de 13 ani, dar încă caută idei și soluții noi, care să conducă la atingerea obiectivelor în beneficiul afacerii și mediului.

Principalele servicii ale companiei sunt:
– Mobila de bucatarie;
– Mobila de birou;
– Mobila magazin;
– Mobilier de dormitor;
– Dulapuri;
– Căsuțe de grădină;
– Panouri structurale izolate (SIP);
– Productie in masa;
– Prelucrare si montaj lemn;
– Fabricare la comanda.

Compania caută parteneri care să lucreze în cadrul unor contracte de subcontractare sau de producție. Compania ar realiza produse pe baza nevoilor partenerilor lor.

Tipul și rolul partenerului:

Compania lituaniană caută parteneri de afaceri pentru care să producă bucătării de birou, mobilier de dormitor. Partenerii potențiali sunt dezvoltatori imobiliari, designeri de interior, alte companii din sectorul mobilei. Compania poate fi responsabilă de realizarea întregului proiect sau doar a unor componente, partenerii vor indica detaliile tehnice și cantitățile necesare. Cooperarea se va baza pe acorduri de subcontractare și producție. Compania ar aștepta comenzi pentru bucătărie, birou, magazin, dormitor, mobilier de grădină.

Tip de parteneriat: Contract commercial

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/lithuanian-woodworking-company-looking-foreign-partners-work-under-0


BRDE20240408012 – Retailer online german caută un furnizor de servicii de co-ambalare sau o companie de ambalare contractuală în baza unui acord de externalizare

Țara: Germania
Tip: Cerere
Descriere: Afacerea de familie germană vinde cu succes online diverse produse de larg consum. Portofoliul lor de produse cuprinde cadouri personalizate, bijuterii, produse de grădinărit, textile și multe altele. Produsele lor sunt vândute sub propriile mărci prin intermediul unor piețe internaționale cunoscute și în magazinul online propriu al companiei. Comerțul are loc în principal către clienții finali și, într-o mică măsură, și către clienții de afaceri.

Compania germană caută un furnizor de servicii de co-ambalare sau o companie de ambalare contractuală, care este specializată în reambalarea produselor precum îngrășământul pentru gazon în unități mai mici. Compania germană achiziționează cantități mari de la producătorii de îngrășăminte pentru gazon, dar aceștia nu sunt capabili să le reambaleze în unități mai mici.

Prin urmare, ei caută un furnizor de servicii care să le reambaleze în pachete mai mici. Ambalajul trebuie tipărit în conformitate cu specificațiile companiei germane.

Cantitățile și dimensiunile de ambalaj necesare sunt următoarele:
– 2,5 kg: 400 saci (1 palet)
– 5,0 kg: 200 saci (1 palet)
– 10 kg: 1200 saci (12 paleți)
– 20 kg: 288 saci (6 paleți)

Retailerul online german caută un partener de încredere în baza unui acord de externalizare.

Ar fi preferate companiile din țările est-europene.

Tipul și rolul partenerului:

Compania germană caută un furnizor de servicii de co-ambalare sau o companie de ambalare contractuală capabilă să reambaleze îngrășământul pentru gazon în unități mai mici.

Tip de parteneriat: Contract de externalizare

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/german-online-retailer-looking-co-packaging-service-provider-or-contract


BRFR20240329003 – O companie franceză specializată înproductia de îmbrăcăminte din cașmir de înaltă calitate pentru bebeluși și copii caută un partener de producție și furnizori

Țara: Franta
Tip: Cerere
Descriere: Compania sa franceză este un brand distins de cașmir premium care produce imbracaminte pentru bebeluși, copii și acum pentru femei. Cu o acoperire globală, își vinde produsele de lux în nordul și vestul Europei (atât B2B, cât și B2C), Rusia (prin intermediul unui distribuitor) și SUA (anterior printr-un agent). Recent, compania și-a mutat atenția către vânzările directe B2C prin intermediul site-ului său web, deși în trecut a funcționat prin peste 250 de magazine fizice. Compania caută în prezent filători și tricotaje de cașmir, precum și o fabrică de cașmir și produse de finisare.

Tipul și rolul partenerului: Producător sau furnizor.

Tip de parteneriat: Contract de externalizare

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/french-company-specialising-high-quality-cashmere-clothing-babies-and


BRDK20240327004 – O companie daneză caută furnizori europeni de materie primă din plastic pentru imprimarea 3D

Țara: Danemarca
Tip: Cerere
Descriere: Compania daneză si-a început activitatea în ianuarie 2021. A început cu o idee de a putea face producție de plastic în moduri noi. Prin urmare, aceasta lucrează acum cu posibilitatea clienților de a trimite un fișier 3D al produsului lor la începutul săptămânii și pot primi produsul fizic în aceeași săptămână a fost o revoluție.

Prin urmare, astăzi compania daneză este un producător de produse din plastic pentru mai multe companii și sunt capabile să producă în spectru de la prototipuri până la producție de volum mare.

Toate produsele 3D sunt fabricate în Danemarca.

Tipul și rolul partenerului:

Furnizorul ideal:
– vorbeste engleza
– este capabil să livreze plastic pe bobine gata pentru imprimare 3d
– are o mare varietate de materii prime plastice (PLA,PETG)
– poate realiza si livra in cutii de carton cu sigla companiei daneze
– furnizează plastic de înaltă calitate

Tip de parteneriat: Contract de furnizare

Link profil EEN: https://een.ec.europa.eu/partnering-opportunities/danish-company-seeks-european-suppliers-plastic-raw-material-3d-printing

Contact

Ștefania Molea

0268 547 084

stefania.molea@ccibv.ro

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.04.2024 – 23.04.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 17.04.2024 – 23.04.2024 1934 1446
Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 17.04.2024 – 23.04.2024

● Ordin nr. 336 emis de M.E. pentru aprobarea schemei de ajutor de stat având ca obiectiv sprijinirea investiţiilor în lanţul valoric industrial de producţie şi/sau asamblare şi reciclare a bateriilor, celulelor şi panourilor fotovoltaice (M.O. nr. 366/18.04.2024)
 
● Ordin nr. 984 pentru aprobarea Schemei de ajutor de minimis „Digitalizarea sectorului organizaţiilor neguvernamentale” din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, componenta 7 „Transformare digitală”, investiţia 9 „Digitalizarea sectorului organizaţiilor neguvernamentale” (M.O. nr. 368/18.04.2024)
 
● Lege nr. 107 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 82/2023 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, precum şi pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 20/2013 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 (M.O. nr. 370/18.04.2024)
 
● Ordin nr. 621/1227/1028/129/20637 emis de M.F./M.D.L.P.A./M.E.A.T./M.A.D.R./M.C.I.D. privind aprobarea Procedurii de implementare a Programului IMM PLUS pentru componentele IMM ROMÂNIA PLUS, AGRO PLUS, IMM PROD PLUS, CONSTRUCT PLUS şi INNOVATION PLUS (M.O. nr. 373/19.04.2024)
 
● Lege nr. 110 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor şi a vehiculelor scoase din uz (M.O. nr. 374/22.04.2024)
 
● Ordin nr. 779 emis de A.N.A.F. pentru modificarea şi completarea unor acte normative din domeniul declarării impozitelor, taxelor şi contribuţiilor sociale (M.O. nr. 374/22.04.2024)
 
● Ordin nr. 723/474/31/1264 emis de A.N.A.F/C.N.A.S./C.N.P.P./A.N.O.F.M. pentru aprobarea modelului, conţinutului, modalităţii de depunere şi de gestionare a formularului 112 „Declaraţie privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate” (M.O. nr. 374/22.04.2024)
 
● Ordin nr. 20638 emis de M.C.I.D. pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului cercetării, inovării şi digitalizării nr. 21.324/2023 privind aprobarea Schemei de ajutor de stat „Finanţarea activităţilor de cercetare, dezvoltare şi inovare cu caracter economic din cadrul Planului naţional de cercetare, dezvoltare şi inovare 2022 – 2027 al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării„(M.O. nr. 377/23.04.2024)

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.04.2024-10.05.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 29.04.2024-10.05.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada  29.04.2024-10.05.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Finanțări: „Investiţii în exploataţii agricole” Componenta 4.1.1. „Achiziții de utilaje agricole”

Finanțări: „Investiţii în exploataţii agricole” Componenta 4.1.1. „Achiziții de utilaje agricole” 1260 945
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță lansarea spre consultare publică a variantei nr.2 a ghidului solicitantului aferent submăsurii 4.1 „Investiţii în exploataţii agricole”, componenta 4.1.1. „Achiziții de utilaje agricole”.

Scopul programului este de a îmbunătăți performanțele economice a tuturor fermelor și facilitarea restructurării și modernizării fermelor, în special în vederea creșterii participării și orientării către piață, cât și a diversificării agricole.

Solicitanți eligibili:

  • Persoană fizică autorizată;
  • Întreprindere individuală;
  • Întreprindere familială;
  • Societate în nume colectiv – SNC;
  • Societate în comandită simplă – SCS;
  • Societate pe acţiuni – SA;
  • Societate în comandită pe acţiuni – SCA;
  • Societate cu răspundere limitată – SRL;
  • Societate comercială cu capital privat;
  • Institute de cercetare – dezvoltare, precum și centre, staţiuni şi unități de cercetaredezvoltare și didactice, inclusiv universităţi din domeniul agricol cu personalitate juridică, de drept public sau privat;
  • Societate agricolă;
  • Composesorate, obști și alte forme asociative de proprietate asupra terenurilor;
  • Societate cooperativă agricolă;
  • Cooperativă agricolă;
  • Grup de producători și Organizație de producători.

Valoarea finanțării nerambursabile aferente proiectului:

Prin submăsura 4.1 se acordă fonduri nerambursabile de până la 1.500.000 euro, astfel:

  • Pentru fermele vegetale cu dimensiunea economică între 8.000 euro SO până la 250.000 și pentru fermele zootehnice având dimensiunea economică până la 500.000 euro SO, rata sprijinului public nerambursabil va fi de 50% din totalul cheltuielilor eligibile și nu va depăşi 350.000 Euro pentru achiziții simple/1.000.000 euro pentru achizițiile simple specifice culturii de sfeclă de zahăr la nivel de fermă (inclusiv tineri fermieri);
  • Pentru fermele vegetale cu dimensiunea economică între 250 000 și 500.000 euro SO și fermele zootehnice având dimensiunea economică între 500.000 euro SO și 1 mil euro SO, rata sprijinului public nerambursabil va fi de 50% din totalul cheltuielilor eligibile și nu va depăşi 400.000 Euro pentru achiziții simple/ 1.000.000 euro pentru achizițiile simple specifice culturii de sfeclă de zahăr;
  • Pentru fermele vegetale cu dimensiunea economică peste 500.000 euro SO și peste 1.000.000 euro SO pentru sectorul zootehnic rata sprijinului public nerambursabil va fi de 30% și nu va depăşi 400.000 Euro pentru achiziții simple/ 1.000.000 euro pentru achizițiile simple specifice culturii de sfeclă de zahăr;
  • Pentru cooperative, grupuri de producători și organizații de producători, rata sprijinului public nerambursabil va fi de 50% și nu va depăşi 1.500.000 Euro indiferent de tipul investiției și de dimensiunea ferme.

Observațiile și propunerile de clarificări se pot transmite pe adresa de e-mail consultare@afir.info până pe data de 29 aprilie 2024.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084

DESCOPERĂ CARTA ALBĂ A TURISMULUI DIN ROMÂNIA – GROUPAMA

DESCOPERĂ CARTA ALBĂ A TURISMULUI DIN ROMÂNIA – GROUPAMA 1909 905


Industria turismului din România are o dinamică rapidă și capacitatea de a se adapta rapid la schimbările de pe piață și tendințele mereu în evoluție. Cu un număr mare de jucători pe piață, turismul contribuie semnificativ la economia țării, generând locuri de muncă și venituri importante. Totuși, această industrie se confruntă și cu provocări precum lipsa de predictibilitate, fluctuațiile economice și schimbările legislative.

Cele mai noi statistici, informații și rezultate despre industria turismului se regăsesc acum în Carta Albă a Turismului din România, o lucrare aflată la a treia ediție, realizată de Consiliului Național al IMM-urilor din România, Groupama Asigurări și Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.

Lucrarea este o cercetarea științifică care prezintă principalele caracteristici, riscuri, vulnerabilități și oportunități ale sectorului turistic, cu scopul de a influența viitoarele politici publice în domeniu.

Rezultatele  reflectă faptul că cei mai importanți trei factori pozitivi pentru afacerile din turism sunt:

  • clienții/ vizitatorii repetitivi (67%)
  • clienții/ vizitatorii noi (55%)
  • prețul (43%)

De asemenea, rata medie de revenire (la nivelul întregului eșantion) se ridică la 33%, în scădere cu aproximativ 12% față de nivelul înregistrat în anul 2019.

Principalele riscuri mari identificate de către antreprenorii/ managerii din turism în anul 2023 se referă la: costul materiilor prime și al energiei (pentru restaurante, în principal), lipsa de stabilitate legislativă (pentru unitățile de cazare), dar și legislația inadecvată (pentru agențiile de turism).

Și în industria ospitalității, la fel ca în oricare alta, este bine să ai un partener de încredere cu care să poți naviga la fel de ușor printre oportunități sau provocări, să știi că indiferent de obstacol, vei avea pe cine să te bazezi pentru a-l putea depăși. Tocmai de aceea, noi, cei de la Groupama, suntem alături de antreprenorii din industria turismului cu soluțiile de asigurare potrivite pentru afacerile lor, fie că vorbim de asigurările de clădiri și bunuri, asigurări specifice domeniului HoReCa, asigurări de răspundere civilă sau asigurări de viață și sănătate, atât de utile ca mijloc de atragere și motivare a forței de muncă.

Pentru informaţii suplimentare poți consulta asistentul virtual Amelie (24/7) pe groupama.ro, poţi scrie pe relatii.clienti@groupama.ro, poți suna la AloGroupama 0374.110.110 (luni – vineri, între 8:00 – 18:00) sau contacta reţeaua de vânzători și parteneri Groupama.

Sondaj de opinie: Raportul Competitivității Globale 2024

Sondaj de opinie: Raportul Competitivității Globale 2024 1417 1064
Camera de Comert și lndustrie a României participă, în calitate de partener al World Economic Forum, la realizarea Raportului Competitivității Globale 2024, consultând mediul de afaceri din România prin intermediul Sondajului de Opinie 2024.

Sondajul de opinie se adresează directorilor de societăți comerciale românești mari și foarte mari și colecteaza informații valoroase necesare evaluării anuale a mediului economic și a capacității sale de a realiza o creștere economică susținută.

Raportul Competitivitatii Globale este, din 1979, publicația emblematică a Forumului Economic și este recunoscut ca lider mondial în domeniul comparației factorilor care afectează competitivitatea și creșterea economică.

Forumul Economic Mondial, organizatorul reuniunilor marilor personalități economice și politice ale lumii în stațiunea Davos, întocmește anual Rap0rtul Competitivității Globale, un clasament al competitivității realizat pe baza intervievării a 15.000 de directori de companii din 140 de țări, printre care și România.

Forumul Economic Mondial (WEF) este o instituție internațională non profit, cu sediul la Geneva, Elveția, angajată să îmbunătățeasca climatul social și economic prin implicarea mediului de afaceri, politic, academic sau a altor lideri ai societății pentru a contura tendințele economice globale și regionale.

În acest context, vă rugăm să aveți amabilitatea de a completa acest sondaj online (unde se poate selecta și varianta în limba română)  accesând butonul de mai jos sau  completând formularul AICI.

Persoana de contact pentru mai multe informații este: Cristina Mihai, Director Direcția Relații lnterne și ICC Romania, e-mail: cristina.mihai@ccir.ro.

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.04.2024 – 17.04.2024

Acte normative cu impact asupra activității C.C.I. Brașov și a membrilor acesteia 10.04.2024 – 17.04.2024 1934 1446


Publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I în intervalul 10.04.2024 – 17.04.2024

● Ordin nr. 1648 emis de M.S. privind aprobarea Normelor de igienă pentru saloanele de înfrumuseţare şi saloanele de tatuaj, piercing şi implantare dermală (M.O. nr. 330/10.04.2024)
 
● Ordin nr. 701 emis de M.M.A.P. privind aprobarea Instrucţiunilor de utilizare a aplicaţiei informatice Sistemul informatic de asigurare a trasabilităţii deşeurilor (SIATD), în vederea monitorizării şi verificării corectitudinii tranzacţiilor cu deşeuri de ambalaje, anvelope, echipamente electrice şi electronice, baterii şi acumulatori portabili în sistemul răspunderii extinse a producătorului, precum şi în vederea monitorizării şi verificării tranzacţiilor cu deşeuri municipale (M.O. nr. 330/10.04.2024)
 
● Legea nr. 85 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 46/2008 – Codul silvic (M.O. nr. 333/10.04.2024)
 
● Ordin nr. 985 emis de M.E.A.T. pentru modificarea art. 4 din Normele metodologice privind eliberarea certificatelor de clasificare a structurilor de primire turistice cu funcţiuni de cazare şi alimentaţie publică, a licenţelor şi brevetelor de turism, aprobate prin Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Turism nr. 65/2013 (M.O. nr. 334/10.04.2024)
 
● Ordin nr. 1786 emis de M.S. privind modificarea şi completarea anexei nr. 1 la Ordinul ministrului sănătăţii nr. 2.408/2023 pentru aprobarea preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, valabile în România, care pot fi utilizate/comercializate de către deţinătorii de autorizaţie de punere pe piaţă a medicamentelor sau reprezentanţii acestora, distribuitorii angro şi furnizorii de servicii medicale şi medicamente pentru acele medicamente care fac obiectul unei relaţii contractuale cu Ministerul Sănătăţii, casele de asigurări de sănătate şi/sau direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, cuprinse în Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor autorizate de punere pe piaţă în România, a preţurilor de referinţă generice şi a preţurilor de referinţă inovative (M.O. nr. 336/11.04.2024)
 
● Lege nr. 87 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare, precum şi pentru modificarea alin. (21) al art. 1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 8/2009 privind acordarea voucherelor de vacanţă (M.O. nr. 338/11.04.2024)
 
● Lege nr. 89 privind aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 8/2023 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice (M.O. nr. 338/11.04.2024)
 
● Ordin nr. 573/180 emis de M.M.S.S./I.N.S. privind completarea Clasificării ocupaţiilor din România – nivel de ocupaţie (şase caractere), aprobată prin Ordinul ministrului muncii, familiei şi protecţiei sociale şi al preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 1.832/856/2011(M.O. nr. 338/11.04.2024)
 
● Ordin nr. 665 emis de A.N.A.F.  pentru modificarea unor ordine ale preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală privind organizarea activităţii de administrare a contribuabililor mari şi mijlocii (M.O. nr. 344/12.04.2024)
 
● Ordin nr. 748 emis de A.N.A.F. privind aprobarea procedurii pentru anularea obligaţiilor fiscale ce pot face obiectul facilităţii prevăzute la art. II din Legea nr. 10/2024 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 67/2023 privind instituirea unei măsuri cu caracter temporar de combatere a creşterii excesive a preţurilor la unele produse agricole şi alimentare, precum şi pentru stingerea unor obligaţii fiscale datorate de cooperativele agricole (M.O. nr. 347/12.04.2024)
 
● O.U.G. nr. 34 privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă – nou – născut defavorizate cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou – născuţi, pentru modificarea Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, precum şi prorogarea unui termen (M.O. nr. 347/12.04.2024)
 
● Ordin nr. 1908/371 emis de M.S./C.N.A.S.  privind modificarea şi completarea anexei nr. 2 la Ordinul ministrului sănătăţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.605/875/2014 privind aprobarea modului de calcul, a listei denumirilor comerciale şi a preţurilor de decontare ale medicamentelor care se acordă bolnavilor în cadrul programelor naţionale de sănătate şi a metodologiei de calcul al acestora (M.O. nr. 347/12.04.2024)
 
● Lege nr. 96 pentru aprobarea Ordonanţei Guvernului nr. 7/2023 privind calitatea apei destinate consumului uman (M.O. nr. 351/15.04.2024)
 
● Lege nr. 103 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 113/2023 privind modificarea unor acte normative în domeniul fondurilor externe nerambursabile aferente perioadei de programare 2021—2027 (M.O. nr. 358/17.04.2024).

Întocmit, Consilier juridic, Alina Groșanu

Contact

Alina Groșanu – Director Departament Juridic Arbitraj Resurse Umane

Oportunități de afaceri internaționale

Oportunități de afaceri internaționale 1287 962

CANADA- QUEBEC

Reprezentantul companiei canadiene LL GROUPE DISTRIBUTION din provincia Quebec, Iulian Oancea a solicitat sprijin pentru inițierea și dezvoltarea de colaborări în domeniul importului de ulei de floarea soarelui din România.

Contact:

LL GROUPE DISTRIBUTION
– Mobil: +1 514 582 7511
– Email: julian@hustlebloom.com
– Persoană de contact: Iulian Oancea

Material primit prin amabilitatea Domnului Gabriel Crișan, Ministru consilier
Biroul de Promovare Comercial Economică
Consulatul General al României la Montreal
1010, Rue Sherbrooke Ouest,
Montreal, Quebec, H3A 2R7
Tel.: 001 514 606 9059
Email: gabriel.crisan@dce.gov.ro

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.04.2024-02.05.2024

Cursuri la care se fac înscrieri în perioada 22.04.2024-02.05.2024 1934 1441


Departamentul Formare Profesională și Învățământ Dual  face înscrieri în perioada 22.04.2024-02.05.2024, pentru următoarele programe de formare profesională:

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Formare Profesională și Învătământ Dual, a oferit până în prezent cursuri de formare profesionlă la peste 25.000 de persoane. Acestea au beneficiat de experiența de peste 25 de ani a echipei și de profesionalismul celor 120 de formatori cu care colaboram.

Așteptăm cu drag înscrierile persoanelor interesate de aceste cursuri.

Contact

Manuela Lăcătuș

Departament Formare Profesională și Învățământ Dual

manuela.lacatus@ccibv.ro

0728 137 725

Procedura de implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii

Procedura de implementare a Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici şi Mijlocii 1181 894
Camera de Comerț și Industrie Brașov anunță deschiderea Programului pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii.

Obiectivul programului:
Programul pentru organizarea Târgului Întreprinderilor Mici și Mijlocii este un program multianual de încurajare și de stimulare a înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, implementat de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului.
Obiectivul programului este organizarea Târgului pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii în locațiile care vor fi stabilite prin ordin de MEAT, în vederea promovării spiritului antreprenorial, stimularea dezvoltării afacerilor și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii.

Descrierea programului:
Programul constă în organizarea de evenimente TIMM. Profilul evenimentelor, bugetul, locațiile și numărul de beneficiari vor fi stabilite de MEAT. Evenimentele vor avea o durată cuprinsă între 3-5 zile.
Perioadele de desfășurare ale târgurilor și locațiile vor fi afișate cu minim 10 zile înainte de desfășurarea fiecărui eveniment.
În cadrul târgurilor, beneficiarii eligibili pot prezenta produsele și pot desfășura activități economice în condițiile legislației în vigoare.
Se asigură participarea gratuită la târg pentru aplicanții selectați în urma înscrierii electronice în cadrul programului.
Pentru 2024, fiecare participant va primi o alocație financiară nerambursabilă, ca sumă forfetară, în valoare de 2500 lei pentru cheltuielile deplasării și cazării, condiționată de prezența zilnică la TIMM 2024. În aplicația electronică, participanții pot depune o cerere tip decont pentru acordarea sumei forfetare de 2500 lei în maxim 10 zile lucrătoare de la închiderea târgului.

Bugetul, numărul de beneficiari și durata programului:
Schema este valabilă până în data de 31 decembrie 2027, iar plățile în cadrul schemei de minimis vor fi efectuate până la data de 31 decembrie 2028.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul 2024 este de 6.000.000 lei. Astfel se estimează acordarea ajutorului de minimis, unui număr de 300 de beneficiari în anul 2024.
Bugetul estimat pentru implementarea măsurii în perioada 2024 – 2027 este de 24.000.000 lei, astfel numărul estimat de beneficiari va fi de cca. 1200 de companii.

Camera de Comerț si Industrie Brașov, prin Departamentul de Consultantă format dintr-o echipă de specialiști cu o experiență de peste 20 ani, oferă servicii de consultanță și asistență societăților interesate în scopul identificării celei mai potrivite surse de finantare, luând în considerare programele de actualitate și domeniul de interes al clientului.

Persoana de contact:
Attila Szekely | Director Departament Consultanță
E-mail : attila.szekely@ccibv.ro
Telefon 0268 547 084